oxano je napisao/la:
Meni još fali :
- odgovornost brodara za izuzetne slučajeve?
- odgovornost brodara za opasan teret kad zna za njega i kad ne zna za njega?
- izvaugovorne obveze za smrt i tjelesne ozljede?
- ugovor o prijevozu stvari morem (definicija) bitni sastojci ugovora!
- Nešto o Atenskoj konvenciji iz 2002 ako mozete samo par riči
HVALA PUNO NA OVIM GORE ODGOVORIMA! Sad imam svih 40 odgovoreno, ako još ovo pomognete, onda je skripta gotova, porasla je na 25 str...cca
izuzetni slucajevi - brodar ne mora, kada dokaze vezu izmedju stete i jednog od izuzetnih slucajeva, dokazivati da nije kriv, vec je teret dokazivanja na osteceniku. dakle, brodar ne odgovara klasicno na temelju pretpostavljene krivnje, vec na temelju dokazane ( ostecenik mu mora dokazati da je odgovoran za nastali slucaj ). u pz ima devet takvih slucajeva:
1. visa sila, pomorska nezgoda, rat...
2. sanitarna ogranicenja ili druge mjere ili radnje drzavnih organa
3.radnje ili propusti krcatelja, osoba koje ovalstenih da raspolazu sa teretom ili osoba koje rade za njih
4.strajk, obustava rada...
5.spasavanje ili pokusaj spasavanja
6.skretanje broda zbog spasavanja ili drugih opravdanih razloga
7. prirodni gubici na teretu zbog mane samog tereta, skrivene mane ili posebne prirode tereta
8. nedostatno pakiranje, nejasne oznake na teretu
9. skrivene mane koje se ne mogu duznom paznjom otkriti
odgovornost brodara za opasan teret kad zna ( ne zna ) za njega - tu je razlika u pravu brodara ako ne zna da iskrca teret cim otkrije da je opasan, cak i da ga baci ako ugrozava sigurnost broda, te je razlika u odnosima izmedju brodara i narucitelja u te dvije situacije vezano za odgovornosti. dakle, ako je znao brodar onda nema prava zahtjevati odstetu od narucitelja, za stetu odgovaraju svatko za svoju.
izvanugovorne obveze sa smrt i tjelesne ozljede:
- ako je smrt ili tjelesna ozljeda nastupila u podrucju koje je oznaceno kao kupaliste ili u kojem je zabranjena plovidba odgovornost je vrlo stroga, objektivna ( kauzalna ). oslobadja ga samo kvalificirana krivnja ostecenika ( namjera ili gruba nepaznja ).
- ako je smrt....... u morskom prostoru do 150 metara od obale, a to podrucje nije kupaliste, podrucje zabranjene plovidbe, luka, prilaz luci, plovidbeni put, odgovornost je takodjer objektivna. oslobadja se brodar odgovornosti ako dokaze kvalificiranu krivnju ostecenika, nesretan slucaj ili vis maior ( visa sila ).
- ako je smrt..... u luci, uobicajeno plovnom putu, podrucju daljem od 10 metara od obale..., odgovornost je dokazana ( nacelo dokazane krivnje ). ostecenik mora dokazati krivnju brodara.
- ako je smrt...... u podrucju u kojem su zabranjeni pojedini nacini ili sredstva plovidbe, a nesreca je nastupila upravo na taj nacin ili tim sredstvom, odgovornost je opet strogo objektivna. brodar se oslobadja ako dokaze kvalificiranu krivnju ostecenika
ugovor o prijevozu stvari morem - obvezuje se brodar da ce prevesti stvaribrodom, a narucitelj da ce za to platiti vozarinu. bitni sastojci su stvar koja ce se prevesti ( dakle identitet stvari, kolicina...), prijevozni put ( pocetna i zavrsna tocka ), te je vazna i vozarina ( jer bi se na besplatni prijevoz primjenjivale odredbe zoo-a ). takodjer je vazno da je ugovor sastavljen u pisanom obliku, inace nije valjan.
atenska konvencija - samo ime ti govori polje primjene, nauci puni naziv ( medjunarodna konvencija za prijevoz putnjika i njihove prtljage morem ) i godinu ( 1974 ), uzor nasem pz-u, ratificirana 1997, i to je to...