Nasciturus Forum

Forum studenata Pravnog fakulteta u Splitu
Sada je: 13 stu 2019 16:36.

Vremenska zona: UTC [LJV]


Pravila foruma


Dragi svi, molimo vas da se držite sljedećih smjernica u korištenju ovog podforuma, kako bi smo svi živjeli dugo i berićetno;

1) počnite od prvog i drugog posta, ne posljednjeg. Tamo su sabrana ispitna pitanja,ispitna literatura,skripte, kao i osnovne informacije o ispitu, i sl.
2) koristite google pretraživač u desnom kutu.Ako ga ne znate koristiti, upute za korištenje su OVDJE
3) ne pitajte glupa pitanja, pogotovo ne više puta. Jednom je i više nego dovoljno.
4) Sve skripte i ispitna pitanja se nalaze u SKRIPTARNICI
5) budite kolegijalni i podijelite vaše znanje, ispitna pitanja, iskustva i sl. s kolegama. UPUTE ZA SLANJE SKRIPTI I OSTALIH MATERIJALA NA NASCITURUS



Započni novu temu Odgovori  [ 424 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 07 tra 2011 14:04 
Offline
Sega mega kul forumaš

Pridružen/a: 21 lip 2010 10:47
Postovi: 2675
Jozice, bitan je trenutak prestanka/postanka vlasništva---regularnim putem je to tek upisom, no kod ti vanrednih okolnosti, prestanak/postanak se odvija točno u tom trenutku...
Uzmimo situaciju: ti se (u toplessu. naravno) voziš svojim gliserom kroz Paklene otoke... Dođem ja s svojim čamcem (uz kalašnjikov u rukci a u drugoj---Penta), zaustavim te i ukrcam se na tvoj gliser. Predam ti obavjest da je Republika Broc u ratu s zdravim mozgom i da ti uzimam brod u njihovo ime. Izbacim te s njega (odeš u moj čamčić) i odem u nepoznatom smjeru... Prelaz vlasništva je obavljen tad i tu, jer je brod postao (ratni) pljen. Dakle, ja kao pobunjeni brocanin (očito) neću otiči u l. kapetaniju i tamo mjenjati stvari u upisniku...

Žišku? Dakle, bitan je način prelaza, tj njegova različitost od normalnog načina, kao i moment ispunjenja...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 07 tra 2011 14:15 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
Ahahahahah!! :damnfunny

Iako, i dalje ne kuzim di je vanrednost kod prodaje broda na javnoj drazbi i ostalih situacija? Ili je fora u tome da tada postajem vlasnika pa se naknadno idem upisat u list B, a kod redovitih situacija postajem vlasnik tek upisom?

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 07 tra 2011 18:44 
Offline
Sega mega kul forumaš

Pridružen/a: 21 lip 2010 10:47
Postovi: 2675
Tako nekako...

Nego, zakaj je to bitno?

Nemog se sjetiti da je to ikada itko od njih pitao...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 07 tra 2011 21:17 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
Ma znam, al mi je cudna odredba skroz.

Jos jedno pitanje, identitetna klauzula, ja sam ju do sada nasla da se spominje samo uz marginalnu kao jedna od klauzula u teretnici. Jel to sve o njoj ili se jos negdi spominje opsirnije? To je identifikacijska iz pitanja sta se vrte po topicu ili?

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 16 tra 2011 09:11 
Offline
Veteran

Pridružen/a: 06 stu 2008 11:42
Postovi: 755
leptiricaa je napisao/la:
jel treba ovo pomorsko osiguranje? pri kraju knjige...

ne treba


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 21 tra 2011 12:28 
Offline
Forumaš

Pridružen/a: 20 pro 2007 17:46
Postovi: 424
Danas pitala asistentica,današnja pitanja:
-teretnica
-pojam broda
-fun.lučke uprave
-fun lučke kapet.
-odgovornosti doslovce sve!!
-garantno pismo
-pismo spremnosti
itd.....
ja položila :happpppppy sritnoooooo :grin:


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 22 tra 2011 22:04 
Offline
Početnik
Avatar

Pridružen/a: 24 ruj 2010 10:45
Postovi: 41
Lokacija: Zagreb
ja sam jučer odgovarao i da više nisam čuo da je profesorica zajebana...pa jbt, ja sam mislio da sam na granici a dobio sam 3...a dečko pored mene (po mojoj ocjeni) je znao 5 puta lošije od mene i prošao...

uglavnom:
-stojnica
-brod
-atenska konvencija
-spašavanje i posebna naknada
-isključenje odgovornosti prodara
-multimodalni i direkti prijevoz
-brisovna i supstitucijska klauzula
-garatno pismo

pomaže, postavlja potpitanja, usmjerava..

sretno i doviđenja

_________________
ne znaš se ni oprat, zmazan si, prljav, smrdiš, neškolovan si i lažeš ! mućko đubre !
ti si provokator, mućki provokator !


prestani više lagat ovaj napaćeni narod ! ĐUBRE !


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 23 tra 2011 13:27 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
leptiricaa je napisao/la:
jel mi moze ko napisat sto treba rec za garantno pismo?
jel to da prijevoznik potpisuje da je primio teret i da odgovara za njega?
jel pitaju sto iz opceprometnoga i sto ? to jos nisan ni procitala ,a mislim sad izac u sridu ,pa me zanima.... :roll:

Ne!
Garantno ili jamcevno pismo je isprava kojom prijevoznik i krcatelj unaprijed ureduju svoje odnose u slucaju da treca osoba npr. ovlasteni imatelj teretnice podnese zahtjev za naknadu stete jer je teretnica pogresno oznacena.
Ta treca osoba je u odnosu sa prijevoznikom jer je on izdao cistu prijevoznicu dakle on odgovara, al u ovom slucaju prijevoznik je nazovimo to tako ucinio uslugu krcatelju-izdao mu cistu teretnicu da je lakse stavi u promet (necista se tesko stavlja), a teretnica nije bila cista. Treca osoba ne ulazi u nikakvi odnos sa krcateljem, to pismo prema njoj ne moze nikada i nikako proizvesti pravni ucinka. To je interni dogovor izmedu prij. i krc.
Treca osoba se moze tim pismom cak posluziti kao dokazom da je roba ostecena.

Sporan je odnos medu prij. i krcateljem (kada se prijevoznik regresom zeli naplatit od krcatelja jer je to i cijela poanta pisma, da se oni sami obracunaju ako dode do bilo kakvog spora) jer Haaska pravila ne priznaju pismo- stalno se naglasava da je zabranjeno umanjivanje ili iskljucivanje prij. odgovornosti osim u ona 4 slucaja: zakasnjenje, prijevoz zivih zivotinja...).
Eventualno ako se radi o "dobrom" pismu tj. pismu koje nije prijevarno.
Hamburska donekle potvrduje to stajaliste.

Suma sumarum: prij. umjesto neciste izdaje cistu teretnicu, a ako se nesto iskomplicira krcatelj mu nadoknaduje stetu ako pismo nije bilo prijevarno.

Mozda zvuci malo komplicirano, al je u biti jako jednostavno i logicno, ako nesto nisi uspila skuzit samo reci :mig:

Opceprometno nisam jos ucila tako da ne znam sta i kako, al nemoj slucajno bez njega izac.

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 24 tra 2011 11:01 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
Jedna napomena, ona tablica u skriptarnici sa usporednim prikazom odgovornosti je bar sta se tice pomorskog prava totalno kriva, ogranicenja su sva krivo napisana, vrste steta i odgovornosti lose podijeljenje i krivo napisane.

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 24 tra 2011 11:22 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
tea0501 je napisao/la:
tea0501 je napisao/la:
moze li mi ko rec jeli dovoljno uciti iz skripte od 133 str. i ako mi moze ko reci koje konvencije u njoj fale? :please: tila bi pocet ucit ovaj predmet pa bi volila znati, i dali se kod asistentice petre može izaci na konzultacije odgovorata


ako mi može ko odgovorit :please:


kažu da je dovoljno. ja sam učila po skripti s nasciturusa koja je manja i sasvim je dovoljna. i po dijelovima iz knjige sam probala proširivati ali nije bilo potrebno, osim pojasniti si neke dijelove. što se tiče konvencija nisam ih radila. u toj skripti od 133 str. kažu da ih ima. i profesorica amižić je super! njezina pitanja su konkretna i koncizna i stvarno ali zaista se nemaš čega bojati kod nje. dobro nauči odgovornosti jer na tome inzistira i to će te ziher pitati ako završiš kod nje i prolaziš sigurno.
pozz :mig:


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 24 tra 2011 11:32 
Offline
Forumaš

Pridružen/a: 17 pro 2007 13:55
Postovi: 392
Hvala ti puno. cula sam da u skripti od 133 sttr.fale neke konvencije pa da se nebi dogodilo da me pita neku sta nema. a jeli znaš dali se može kod nje odgovarat na konzultacijama


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 24 tra 2011 16:30 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
ne znam za konvencije. nisam ih učila. pogledaj ranije postove ovdje pa ćeš vidjeti. mislim da je netko gore napisao da ga je pitala neke konvencije. može se odgovarati na konzultacijama. nazovi je i pitaj slobodno. stvarno je korektna i izlazi u susret studentima maksimalno. od mene ima sve 5. nauči dobro odgovornosti, razlike među njima, što koja znači .... obavezno pita izvanugovorne odgovornosti, naknadu štete kod sudara..... i opće prometno. ne sječam se više gdje sam došla do toga. čini mi se u kopiraoni. to su ti 4 stranice i tu imaš nazive zakona i godine donošenja istih što isto pita.
sretno! :)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 tra 2011 19:23 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
leptiricaa je napisao/la:
sto je supstitucijska klauzula ?

Klauzula koja kad se uglavi u brodarski ugovor daje pravo prijevozniku da individualno oznaceni brod zamijeni brodom "zamjenikom" koji odgovara svim uvjetima koji su bitni za izvrsenje ugovora. U praksi se dogada kad prij. ima vise brodova istih osobina, a ne zna koji ce moc uputit u luku ukrcaja. Zamijeniti ga moze bez pristanka narucitelja.


I nema na cemu za garantno pismo.

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 10:19 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 05 pro 2008 11:17
Postovi: 183
Josephine je napisao/la:
leptiricaa je napisao/la:

a joooj ,je mi sad neugodno !! hvala ti stvarno do neba,totalno san u pressingu ,ali nije mi to opravdanje sto ti nisan zahvalila na onako iscrpnome objasnjenju ! i sada ovome !stvarno ti hvala ,duznik san ti ! :bow

Ma zezam se, sve pet. Ako ti jos sta triba sta nema u skripti istipkam ti bez problema, samo reci.

Ti si pomorska enciklopedija :) ako nadjen sto,pitat cu...sad muku mucin s odgovornostima...a konvencije samo one glavne cu...valjda ce bit dosta(solas,haska,građ.oneciscenje mora,marpol,hamburska)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 15:23 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
tea0501 je napisao/la:
LIGHTNESS hvala ti na informacijama. samo mi reci još koliko ti je trebalo vremena da naučiš ovo?

dosta je 2 tjedna ali da radiš svaki dan. ja priznajem da sam bila površna u učenju. i vjerojatno sam imala i sreće u pitanjima koja su me zadesila


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 18:50 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
leptiricaa je napisao/la:
ma koliko je na kraju upisnika ?12?

da, imaš u postovima prije objašnjenje. potraži :cheers


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 19:42 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 05 pro 2008 11:17
Postovi: 183
ok.thanks ! a cula san od frenda koji je nedavno odgovara da pita razliku privilegija i hipoteke ...ni to mi nije bas jasno :D


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 20:27 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
i to ti piše ovdje.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 tra 2011 21:24 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 05 pro 2008 11:17
Postovi: 183
i sad uz teretnicu su mi identitetna i marginalna klauzula...a ne znan rec nesto o njima...ovo me panika uhvatila pa izmisljam :D


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 27 tra 2011 07:34 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 27 kol 2009 17:11
Postovi: 232
Lokacija: nigdjezemska
identitetna - ona koja sadrži podatke o teretu (vrsta, količina, identitet)
marginalna - oznake na teretu su nejasne ili nedovoljno trajne.
Njima se daje pravni učinak kada ne postoji mogućnost da se točnost podataka provjeri u teretnici prilikom ukrcavanja tereta. Za više objanjenja potraži u knjizi.
Za ostala pitanja provjeri forum prije. Ovdje postoji jako puno pitanja i odgovora i nije stvar u panici nego u komociji. :mig:
Pozz


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 27 tra 2011 10:21 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 05 pro 2008 11:17
Postovi: 183
hvala ti !pa gledala san prvo prije ne forumu i nije bilo odgovora...i forum je za postavljanje pitanja,ako ce ko odgovorit,bit cu mu jako zahvalna,a ako nece,sto ima veze...ne remetin nikoga ...
inace ,polozila san danas ;) pitanja,sudar,udar,opceprometni zakoni,ugovor o charteru,o zakupu...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 19 svi 2011 15:40 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
Indiana Jones je napisao/la:
Pliz, neka mi netko odg... Vidim da privilegiji nisu na jednak način opisani u knjizi i u zakonu. Iz čega onda da ih učim- iz knjige ili zakona?????

Naravno iz zakona, tvoja knjiga je pretpostavljam iz 2003., novi zakon je donesen 2004. godine. Knjiga ti nije dovoljna literatura, moras pazit na promjene. Prolistaj cili topic pa ce ti bit jasnije, kolege su ostavljale upute za sve.

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 19 svi 2011 16:15 
Offline
-Admin-
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2008 14:31
Postovi: 4506
Lokacija: Informatička firma
Indiana Jones je napisao/la:
Thanks Josephine!!! Ja koliko sam čuo od ostalih, iz zakona nam je potrebno proći samo privilegij i hipoteku, zar ne?

Ne sicam se da sam ja ista hipoteku po zakonu upirala. Mislim da je jedina fora da se priblizava morgiđu, moze bit da je to u novom ili izmjenama.
Cl. 5. uci iz zakona (ne cili vec najvaznije definicije: brod, brodica, jahta...), upisnike pogledaj i u izmjenama i dopunama iz 2008., ne sicam se dalje, nema toga puno, ali svakako dobro prolistaj topic i obrati pozornost na te stvari.

_________________
I'm gonna live forever,
I'm gonna learn how to fly... high!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 27 svi 2011 07:30 
Offline
Sega mega kul forumaš
Avatar

Pridružen/a: 13 svi 2006 08:08
Postovi: 2177
Lokacija: CH
Indiana Jones je napisao/la:
Je li mi netko može reći gdje mogu nabaviti to prometno o kojem svi govore, da li je to skripta ili šta, i ima li to u skriptarnici? :oops:


po obicaju imas sve u skriptarnici, od knjige do skripti.
sam biras iz cega ces uciti.
ovdije na topicu imas razlicita iskustva vezana za literaturu, pa preporucam da prvo malo prelistas topic prije nego se odlucis iz cega pripremati...

_________________
kako se osjecate trenutno? optimisticno, al uskoro ce me pustit... ( josephine )


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 lip 2011 11:17 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 12 tra 2006 23:18
Postovi: 70
ja također se spremam učiti pomorsko i prema informacijama što ja imam dovoljna je srkripta od 74 stranice, 5, 6 kolega koje osobno poznajem su položili po njoj, tako da ću ja spremat po njoj, nadam se da ova informacija barem nešto pomaže.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 11 lip 2011 13:41 
Offline
Početnik

Pridružen/a: 05 pro 2008 10:00
Postovi: 39
picigin je napisao/la:
ja sam čuo da je profa stalno na roku jer će profesor bit u mostaru...
p.s. zna li netko šta je ksatorna klauzula?

Tnx na info, zlata vridi! Tu klauzulu potraži tamo di se spominje teretnica, kad se prijevozniku javi više zakonitih imatelja teretnice pa on teret predaje prvom koji mu se javi, a oslobada se obv prema drugima... tak nekak...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 17 lip 2011 12:48 
Offline
Početnik

Pridružen/a: 05 pro 2008 10:00
Postovi: 39
Josephine je napisao/la:
Kolegice i kolege problem je u tome sta ne postoji literatura koja garantira da cete na svako pitanje na ispitu znat odgovor.
Imate vise verzija, sami odaberete koju cete i idete na ispit.
Ponekad kombinacija knjige, predavanja, zakona, googla i svih mogucih skripti nije dovoljna jer je ovo gradivo koje moze ic u veliku sirinu.
Po meni najslicnije g2.
Neko polozi po skripti od 74 stranice.

Zbog toga vam niko od ljudi koji su polozili ne moze otkrit formulu uspjeha, jer je nema. Morate sami na sebe preuzet taj rizik.

Potpisujem sve napisano!!!
Evo prvo da se ZAHVALIM svim ljudima dobre volje za info koje ste podijelili s nama ostalima na forumu... I stoga sad vraćam uslugu...
Učio sam k'o konj otprilike mjesec ipo dana, i jutros sam položio kod prof. Amižić. Materija je ubitačno dosadna, profesorica je super! Kolegu i mene pitala: privilegij, hipoteka, funkcije zapovjednika, razlika sudara i udara, odg prijevoznika kod ug. o prijevozu stvari; putnika i prtljage, posebna naknada kod spašavanja, članovi posade...
SRETNO, LJUDI!!! A ja sad krećem na Pravo Društava pa slobodno se javite ako imate kakav pametan savjet u svezi tog predmeta! Pozzzzzzzzzzzzzz
:cheers


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 17 lip 2011 13:45 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 06 srp 2010 13:12
Postovi: 144
Moja pitanja od jutros - funkcije lučke kapetanije, sadržaj teretnice, bitni sastojci ugovora o prijevozu stvari, definicija sudara i udara i odgovornost brodara kod smrti i tjelesne ozljede kupača na području označenom kao kupalište i koje su tu iznimke za isključenje odgovornosti brodara. Profesorica je skroz korektna a i ljubazna tako da... :thumbsup


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 17 lip 2011 21:32 
Offline
Početnik

Pridružen/a: 11 pro 2009 20:30
Postovi: 24
evo samo da potvrdim dojmove od kolega, žena je super... ljubazna, korektna, ne cjepidlači... pitanja su ponavljala, skoro sva što su navedena na prijašnjim stranama su bila...

_________________
Religions vary in their degree of idiocy, but I reject them all. For most people, religion is nothing more than a substitute for a malfunctioning brain.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 02 srp 2011 04:30 
Offline
Početnik
Avatar

Pridružen/a: 13 lis 2010 07:09
Postovi: 35
Jučer petero nas prošlo, jedan momak je pa. Profesorica je super. Pitanja jučer otprilike: Hrvatski registar brodova, lučke kapetanije, uvjeti za postat članom posade, repatrijacija, odgovornost za štete koje pretrpi član posade i ona caka kojim je zakonom više zaštićen, hipoteka, bitni elementi ugovora o prijevozu stvari, stojnice, teretnica, nagrada za spašavanje, posebna naknada i kojom konvencijom je utvrđena, direktni i multimodalni prijevoz i jedno novo pitanje - balastne vode.

Naglasak na odgovornostima, koje se moraju znat sve, onih pedesetak pitanja na prethodnim stranicama je sasvim dovoljno.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 srp 2011 09:24 
Offline
Forumaš
Avatar

Pridružen/a: 14 sij 2009 11:24
Postovi: 285
vodeni balast -voda s tvarima u njoj,ukrcana radi kontrole trima,nagiba gaza stabiliteta i naprezanja broda. kad brod iskrca teret ukrcat će balast i obrnuto. zbog razvijenog međunarodnog pom.prijevoza te se radnje najčešće odvijaju u različitim ekosustavima zbog čega nastaje problem balastnih voda. one mogu sadržavati tekuće i čvste nečistoće različitog sastava te žive i nežive morske organizme.2004-međunarodna konvencija o nadzoru i upravljanju brodskim balastnim vodama i talozima.
jel bi to bilo to--ili triba još koja rič

_________________
Tko hoće-nađe rješenje.
Tko neće-nađe izgovor.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 srp 2011 22:02 
Offline
Sega mega kul forumaš

Pridružen/a: 21 lip 2010 10:47
Postovi: 2675
To je dosta dobra definicija balasta...
Prije su u jedrenjake stavljali kamenje kao balast.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 05 srp 2011 08:41 
Offline
Forumaš
Avatar

Pridružen/a: 14 sij 2009 11:24
Postovi: 285
to je amižićka napisala članak ja odatle izvukla samo ne znam jel dosta reć ovo ili još šta ..,pa kad je zadivim na tom prvom pitanju da uopće ne pita dalje nego upiše labuda...jeap

_________________
Tko hoće-nađe rješenje.
Tko neće-nađe izgovor.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 05 srp 2011 15:58 
Offline
Forumaš
Avatar

Pridružen/a: 14 sij 2009 11:24
Postovi: 285
po zakonu piše da se koncesija daje na rok od 5-99 godina,spominje se i rok do 50,30 ali nigdi ovi iz skripte. a koncesijsko odobrenje na rok do najviše 5 godina.(zakon o pomorskom dobri i morskim lukama (141/06)..u skripti piše drukčije..jeli imao ko u skorije vrime ovo pitanje ili sam ja nešto priskočila...

_________________
Tko hoće-nađe rješenje.
Tko neće-nađe izgovor.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 09 srp 2011 19:29 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 23 sij 2010 10:02
Postovi: 151
-Konvencije : solas, konvencije koje reguliraju prijevoz prtljage, putnika, puni nazivi hamburskih i haaskih pravila i tsl, seapool, marpool,Crystal,Topas, Crystal,Topal, Tovas, Londonska, Atenska
-Brisova klauzula
- Klauzule: kasatorne, identifikacijske i marginalne, supstitucijska
- hipoteka, razlika između hipoteke u građanskom pravu i pomorskom pravu (razlika je što na brodu, osim što ga može prodati i naplatiti se iz njegove vrijednosti, vjerovnik može i gospodarski iskorištavati brod i na takav način se naplatiti)
- pomorski privilegiji
- do kada traje osposobljavanje broda za plovidbu po haaškim, a do kada po hamburškim pravilima? Koje je rješenje prihvaćeno kod nas? Odgovor je: haaška pravila.
- ugovor o prijevozu stvari morem, definicija i bitni sastojci ugovora (važno je kazati da je bitan sastojak, osim stvari i prijevoznog puta, također i prevoznina jer se kod besplatnog prijevoza primjenjuju načela obveznog prava, odnosno ZOO)
- odgovornost brodara za osobe koje za njega rade, kada ne odgovara
- odgovornost brodara za izuzetne slučajeve
- teretnica - općenito, razlika između čiste i nečiste teretnice, tko odgovara kod čiste, a tko kod nečiste teretnice
- definiraj putnika i prtljagu, ugovor o prijevozu putnika i prtljage, vrste prtljage, odgovornosti kod prijevoza putnika i prtljage
- Koji zakoni reguliraju pomorsko i opće prometno pravo, najvažnije brodske isprave, poslovi lučke kapetanije, razlika udara i sudara, i koja konvencija regulira prijevoz putnika morem (Atenska-puni naziv).
- konvencija o izljevanju uljem,repatrijacija,udar i sudar-razlika,odgovornoosti,odgovornost poduzetnika nuklearnog broda,zadaci inspektorada plovidbe,nagrada za spašavanje,razlozi uvođenja posebne naknade kod spašavanja
- odg 150 m od obale, hrv reg brodova, privilegije, hipoteku, konvencije za stvari
- sve konvencije o putnicima i prtljazi, koju novinu unosi protokol atenske konvencije iz 2002.
teretnica, marginalne klauzule, šta su, kako odgovara krcatelj kod garantnog pisma i kome.
odg brodara za tj. ozljede i smrt putnika
pomorski privilegiji
razlika hipoteke u građanskom i pomorskom pravu
hamburška i haaška pravila, kako se koja primjenjuju na odg brodara za sposobnost broda za plovidbu, koja smo mi prihvatili
odg brodara za smrt i tj ozljede članova posade
spašavanje 2 slučaja, kad je ugovoreno i kad ne postoji ugovor
odg brodara za opasan teret, kad zna za njega i kad ne zna
repatrijacija
koje su 2 sposobnosti broda za plovidbu (1 da može prevesti putnike i prtljagu u stanju u kakvom su i ukrcane na brod, a 2 je da je sposoban za sigurnu plovidbu, kao nautička sposobnost)
odg brodara za prtljagu
odg brodara 150m od obale ako se radi o kupalištu i ako se ne radi o kupalištu
što je plovput (trgovačko društvo) i čime se bavi
- - imena zakona koja reguliraju cestovni, zracni i zeljeznicki promet; to je skoro pa eliminacija
- najznacajnija konvencija koja regulira prijevoz putnika i prtljage (to je Atenska konvencija) i trazi kad je donesena i kad su bile izmjene i dopune (donesena 1974, mijenja 1976, 1990 i 2002) te pita koju je od tih prihvatila RH (sve osim ove iz 2002.)
- supstitucijska klauzula
- sudar/udar
- zasto je bitna vozarina (naplatna jer se primjenjuje PZ a da je besplatna onda ZOO)
- tko izdaje privremeni plovidbeni list
- tko vrsi popis posade
- upisnik brodova
- puna/prazna teretnica ili vozarina, to je pitalo kolegu, ja prvi put cuo nesto takvo
- odgovornosti sve zivo, najcesce oko smrti i tjelesne ozljede, pa onda je li to opce nacelo, postoji li iznimka
- posebna naknada za spasavanje
- tko sve daje naknadu za spasavanje
- himalajska klauzula
- brisovna klauzula
-plovni objekti (po novom zakonu-ovi iz ´08.)
uspisnici (12 njih-opet prema novom z.)
definicija brodice (ono od 2,5m i 5kw-dakle nova) i broda (po starom zak.-kod novog nema promjene)
SOLAS (i protokoli)
podjela plovila
poduzetnik nuklearnog broad (ili kako već)
udar/sudar - koji tipovi odgovornosti
luke (sve o njima)
Hrv. registar brodova
brodar/vlasnik (definicije i odnosi)
-


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 09 srp 2011 23:37 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 23 sij 2010 10:02
Postovi: 151
Evo do sad sam odgovarao na svih 40 pitanja od kolege, 90% sam našao i dosta solidno ispisao i proučio, kad položim stavim odgovore na forum kad vidim još sa kolegama u živo jel sve OK!? Jer sam odgovarao iz raznih skripti, knjige, net-a, Zakona itd...

Nisam našao jedino sljedeće pa ako netko ima volje nek istipka:

- Koje su dvije sposobnosti broda za plovidbu? (znam da mora da je neka osnova ali decidirano ne mogu nać!)
- Derektan i multimodalni prijevoz
- Razlika između Marpoola i međ. konv. o građa. odg. za štete nastale onečišćenjem uljem.....???

Slomljen odoh leć pa sutra ako ima neka dobra duša da mi odgovori da imam sve 100% odgovoreno i da mogu to sutra fino isponavljat, skriptica koju sam napisao ima 17 stranica za sada (imat će nekih 20 i kusur) tako da i nije puno kad se sve sažme...ovo su osnove, a profe uvik mogu pitat još da ne bude zabune da je ovo dovoljno za prolaz, ali sasvim se nadam ko ovlada jako solidno ovim odgovornostima i ostalim definicijama i pitanjima da bi moga položit :oops:


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 srp 2011 08:00 
Offline
Forumaš
Avatar

Pridružen/a: 14 sij 2009 11:24
Postovi: 285
sposobnosti broda za plovidbu-1.da može prevesti putnike i prtljagu u stanju kakvom su i ukrcane
2-da je sposoban za sigurnu plovidbu(nautički)
direktan prijevoz(izravan)-prijevoznik se obvezuje obaviti prijevoz djelomično svojim brodom a djelomično brodovima drugih prijevoznika,onaj koji je sklopio ugovor o izravnom prijevozu za cijeli ugovoreni put izdaje direktnu prijevoznu ispravu,svaki daljnji prijevoznik stupa u ugovorni odnos samo ako primi teret i prijevoznu ispravu
mješoviti (multimodalni)-prijevoz koji se u okviru 1 ugovornog odnosa obavlja putem dviju ili više grana(vrsta) prometa,
ugovorne strane-1.poduzetnik mješovitog prijevoza-osoba koja u svoje ime ili putem druge osobe koja radi u njeno ima skolopi ugovor o multimodalnom prijevozu i koja djeluje kao nositelj posla a ne kao agent,te preuzima odgovornost za ispunjenje ugovora
2.pošiljatelj
konvencija UN-a o međunarodnom multimodalnom prijevozu robe 1980 (nije stupila na snagu,11 od potrebnih 30 ratifikacija)
razlika marpoola i konvencije...-marpol značajno proširuje pojam ulja,mpskom okolišu ne prijeti opasnost samo od nezgoda velikoh tankera već i na drugi način npr ispiranjem teretnih tankova i ispuštanjem nečistoće u more...,pooštreni su zahtjevi vezani pregledima i inspekcijom,za pranje tankova se smije koristiti samo sirova nafta
ne znam jeli ovo dovoljno dobar odgovor (vezano za marpool) ako još šta nađem javim
za konvencije mislim da je dovoljno znat naziv točan,polje primjene i godinu a npr zna pitam atensku šta je bilo kojim protokolom pa možda malo na to obratiti pažnju

_________________
Tko hoće-nađe rješenje.
Tko neće-nađe izgovor.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 srp 2011 08:44 
Offline
Sega mega kul forumaš
Avatar

Pridružen/a: 13 svi 2006 08:08
Postovi: 2177
Lokacija: CH
jane doe je napisao/la:
za ove 2 sposobnosti sam i u nekoj livoj skripti našla isti odgovor pa mislim da je zadovoljavajući,mene zanima osim atenski i marpoola o kojima ima par riči šta tribam reć za ove tipa crystal,topas jednu dvi rečenice i to je sve šta znam...
kod udara sudara razlika je što je udar brod +fiksni objekt a sudar brod +brod i šta još
u skripti( kod stojnica mislim) se spominje nagrada ako brod stigne prije predviđenog vremena piše dispečer ne znam jeli to točno da ne ispadnem debil ja sam našla naziv dispatch money clause možda nebitno ali..
da li je kd privilegija (čl 241) redoslijed namirenja onako kako je zakonski naveden,osim nagrade za spašavanje koja see obavlja obrnutim redoslijedom


sposobnosti - ok
crystal, topas - nemam pojma, idem na rizik
udar -ok
sudar - brod ili brodovi drugom brodu, osobama i imovini na njemu, izravno ili neizravno
dispecer - krivo, treba biti dispec ( inace u skripti od 133 str. ima toliko lapsusa da je stvarno potrebno dobro otvoriti oci da ne bi na ispitu izvalio(la) glupost koja bi mogla uci u anale: npr. sustav abdomena :sok: umjesto abandona, supstancijska klauzula umjesto supstitucijska, kontubacija umjesto kontribucija, itd... )
privilegije obavezno gledati zoid 2008. dakle:
1. place, socijalna davanja, troskovi repatrijacije ( povratnog putovanja )
2. naknade za smrt, tjelesne ozljede na moru ili kopnu vezano za iskoristavanje broda
3. naknade s naslova nagrade za spasavanje
4. lucke naknade, peljarenja, plovidba kanalima...
5. izvanugovorna odgovornost - materijalna ostecenja ili gubitci prouzroceni iskoristavanjem broda, osim gubitka, ostecenja stvari, kontejnera... koji se prevoze brodom
ovo je otprilike, iz glave, ali mislim da bi trebalo biti dovoljno. ako trazite perfekciju pogledati zoid.

_________________
kako se osjecate trenutno? optimisticno, al uskoro ce me pustit... ( josephine )


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 srp 2011 11:37 
Offline
Sega mega kul forumaš
Avatar

Pridružen/a: 13 svi 2006 08:08
Postovi: 2177
Lokacija: CH
jane doe je napisao/la:
crysral i topas se odnose na naftu,crystal 1971-sporazum o privremenom dodatnom pokriću glede odgovornosti za onečišćenje naftom,stranke velike naftne kompanije,iplate se vrše iz fonda
tovalop 1969-dobrovoljni sporazum vlasnika tankera za onečišćenje naftom,neobvezni kompenzacijski fond
incoterms-lista ugovornih klautula,u međunarodnim trgovačkim odnosima je uobičajeno da se prava i obveze (npr predaja robe carinjenje) reguliraju tako da stranke ugovore primjenu nekog termina iz zbirke INCOTERMS,(incoterms 200 ima 13 različitih onlika kupoprodaje)
toliko ja znam i dosta,dalje nemam kad
ima masu grešaka neke se daju uočit odmah kao ovaj dispečer a neke ne...
seapool,i protokoli solasa-?
i odgovornost za nautičke pogreške,komercijalnu djelatnost i požar..nešto je po haškim ovako a po hamburškim ovako jel neko može pojasnit u dvi rečenice--
i


komercijalna djelatnost - propusti ugrozavaju teret, pa je odgovornost pretpostavljena ( kao i normalna odgovornost zs teret )
nauticka pogreska i pozar - propusti ugrozavaju brod, pa je odgovornost dokazana ( brodar ne odgovara za propuste djelatnika, odgovara samo ako se dokaze da ima propusta i na njegovoj strani ).
kod hamburskih pravila, za razliku od haaskih, je svejedno da li je krivai skljucivo posada, brodar odgovara uvijek na temelju dokazane krivnje. dakle, iako je odgovornost na djelatnicima, ostecenik moze uvijek dokazivati krivnju brodara...

_________________
kako se osjecate trenutno? optimisticno, al uskoro ce me pustit... ( josephine )


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 srp 2011 16:37 
Offline
Sega mega kul forumaš
Avatar

Pridružen/a: 13 svi 2006 08:08
Postovi: 2177
Lokacija: CH
oxano je napisao/la:
Meni još fali :

- odgovornost brodara za izuzetne slučajeve?
- odgovornost brodara za opasan teret kad zna za njega i kad ne zna za njega?
- izvaugovorne obveze za smrt i tjelesne ozljede?
- ugovor o prijevozu stvari morem (definicija) bitni sastojci ugovora!
- Nešto o Atenskoj konvenciji iz 2002 ako mozete samo par riči

HVALA PUNO NA OVIM GORE ODGOVORIMA! Sad imam svih 40 odgovoreno, ako još ovo pomognete, onda je skripta gotova, porasla je na 25 str...cca


izuzetni slucajevi - brodar ne mora, kada dokaze vezu izmedju stete i jednog od izuzetnih slucajeva, dokazivati da nije kriv, vec je teret dokazivanja na osteceniku. dakle, brodar ne odgovara klasicno na temelju pretpostavljene krivnje, vec na temelju dokazane ( ostecenik mu mora dokazati da je odgovoran za nastali slucaj ). u pz ima devet takvih slucajeva:
1. visa sila, pomorska nezgoda, rat...
2. sanitarna ogranicenja ili druge mjere ili radnje drzavnih organa
3.radnje ili propusti krcatelja, osoba koje ovalstenih da raspolazu sa teretom ili osoba koje rade za njih
4.strajk, obustava rada...
5.spasavanje ili pokusaj spasavanja
6.skretanje broda zbog spasavanja ili drugih opravdanih razloga
7. prirodni gubici na teretu zbog mane samog tereta, skrivene mane ili posebne prirode tereta
8. nedostatno pakiranje, nejasne oznake na teretu
9. skrivene mane koje se ne mogu duznom paznjom otkriti

odgovornost brodara za opasan teret kad zna ( ne zna ) za njega - tu je razlika u pravu brodara ako ne zna da iskrca teret cim otkrije da je opasan, cak i da ga baci ako ugrozava sigurnost broda, te je razlika u odnosima izmedju brodara i narucitelja u te dvije situacije vezano za odgovornosti. dakle, ako je znao brodar onda nema prava zahtjevati odstetu od narucitelja, za stetu odgovaraju svatko za svoju.

izvanugovorne obveze sa smrt i tjelesne ozljede:
- ako je smrt ili tjelesna ozljeda nastupila u podrucju koje je oznaceno kao kupaliste ili u kojem je zabranjena plovidba odgovornost je vrlo stroga, objektivna ( kauzalna ). oslobadja ga samo kvalificirana krivnja ostecenika ( namjera ili gruba nepaznja ).
- ako je smrt....... u morskom prostoru do 150 metara od obale, a to podrucje nije kupaliste, podrucje zabranjene plovidbe, luka, prilaz luci, plovidbeni put, odgovornost je takodjer objektivna. oslobadja se brodar odgovornosti ako dokaze kvalificiranu krivnju ostecenika, nesretan slucaj ili vis maior ( visa sila ).
- ako je smrt..... u luci, uobicajeno plovnom putu, podrucju daljem od 10 metara od obale..., odgovornost je dokazana ( nacelo dokazane krivnje ). ostecenik mora dokazati krivnju brodara.
- ako je smrt...... u podrucju u kojem su zabranjeni pojedini nacini ili sredstva plovidbe, a nesreca je nastupila upravo na taj nacin ili tim sredstvom, odgovornost je opet strogo objektivna. brodar se oslobadja ako dokaze kvalificiranu krivnju ostecenika

ugovor o prijevozu stvari morem - obvezuje se brodar da ce prevesti stvaribrodom, a narucitelj da ce za to platiti vozarinu. bitni sastojci su stvar koja ce se prevesti ( dakle identitet stvari, kolicina...), prijevozni put ( pocetna i zavrsna tocka ), te je vazna i vozarina ( jer bi se na besplatni prijevoz primjenjivale odredbe zoo-a ). takodjer je vazno da je ugovor sastavljen u pisanom obliku, inace nije valjan.

atenska konvencija - samo ime ti govori polje primjene, nauci puni naziv ( medjunarodna konvencija za prijevoz putnjika i njihove prtljage morem ) i godinu ( 1974 ), uzor nasem pz-u, ratificirana 1997, i to je to...

_________________
kako se osjecate trenutno? optimisticno, al uskoro ce me pustit... ( josephine )


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 424 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Sljedeća

Vremenska zona: UTC [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan