Nasciturus Forum

Forum studenata Pravnog fakulteta u Splitu
Sada je: 06 stu 2025 07:54.

Vremenska zona: UTC [LJV]


Pravila foruma


Dragi svi, molimo vas da se držite sljedećih smjernica u korištenju ovog podforuma, kako bi smo svi živjeli dugo i berićetno;

1) počnite od prvog i drugog posta, ne posljednjeg. Tamo su sabrana ispitna pitanja,ispitna literatura,skripte, kao i osnovne informacije o ispitu, i sl.
2) koristite google pretraživač u desnom kutu.Ako ga ne znate koristiti, upute za korištenje su OVDJE
3) ne pitajte glupa pitanja, pogotovo ne više puta. Jednom je i više nego dovoljno.
4) Sve skripte i ispitna pitanja se nalaze u SKRIPTARNICI
5) budite kolegijalni i podijelite vaše znanje, ispitna pitanja, iskustva i sl. s kolegama. UPUTE ZA SLANJE SKRIPTI I OSTALIH MATERIJALA NA NASCITURUS



Započni novu temu Odgovori  [ 1466 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 24 stu 2008 11:39 
Offline
Sega mega kul forumaš bez života
Avatar

Pridružen/a: 23 lis 2006 12:34
Postovi: 5345
zar ne moraš proći i info i stat praktični dio, da bi uopće polagao usmeni dio?



imam pitanje... tj. pitanja :cerek:

1. kada nemam precizne granice razreda
npr.
23-25
26-29
30-35
36-40
.....
a) kolika je veličina razreda?
i=gornja granica - donja granica
ovo je za kada su granice precizne
kada nisu jel i=gornja granica - donja granica+1?

b) kako računam sredinu razreda
jel isto npr. (23+25) :2 ili?

2. kod linearnog trenda
npr.
'61 y=100
'65 y=120
'71 y=130
'00 y=90

dakle godine su na preskoke
je li mi onda ako se ishodište stavlja npr. na početak
'61 x=0
'65 x=4
'71 x=10
'00 x=39

ili je

'61 x=0
'65 x=1
'71 x=2
'00 x=3

zbunjoza. :whyowhy:

_________________
... he can't help when happy looks insane...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 stu 2008 03:04 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 srp 2008 23:27
Postovi: 203
Aha kod linearnog trenda uvijek racunas s ishodistem od početka 0,1,2,3.... osim ako u zadatku jasno ne pise NEKA ISHODIŠTE BUDE U SREDINI onda ces rijesavat na principu -2,-1,0,1,2.....


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 stu 2008 20:17 
Offline
Sega mega kul forumaš bez života
Avatar

Pridružen/a: 23 lis 2006 12:34
Postovi: 5345
naty je napisao/la:
Sredinu razreda tj xi dobivaš tako da zbroj gornje i donje granice podijeliš s 2. Dakle u oba slucaja bit ce Dg+Gg : 2 ili na nasim primjerima (sve jedno da li je rijec o grupiranim ili negrupiranim podacima isti je princip samo moras pazit kod i za grupirane i negrupirane skupove)! Rijesit cemo ovaj tvoj primjer...

xi=23+25:2=24
xi=26+29:2=25.5
xi=30+35:2=32.5
xi=36+40:2=38


dakle računa se po istoj formuli i kada granice nisu precizne. ok. hvala puno.

ovo kod linearnog trenda...
to kužim sa ishodištem!
pitanje je bilo što kada su godine na preskoke?(jer mi je bio takav zadatak)
dakle imamo npr.

'61
'65
'71
'00
'01
'02

problem nastaje kada moram izračunati y za npr. '09 godinu!
ako su godine na preskoke kako ću znati koliki mi je x za '09 godinu?

recimo da je ishodište na '61 (dakle nisu mi naznačili da je ishodište u sredini, to je jasno)

dakle

'61 x=0

a sada za

'65 x=1 ili je x=4

_________________
... he can't help when happy looks insane...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 stu 2008 21:24 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
FOREST GUMP je napisao/la:
pitanje... ako zabrljamo dio ispita (rad na računalu) tj. dobijemo nedovoljan a odgovaramo met. i info. za prolaz, jel to znači da prolazimo ili padamo?Bilo je govora da se zbrajaju sve tri ocj.
Hvala!


Moraš proći pismeni (u svom slučaju praktični iz informatike) da bi uopće pristupio usmenom.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 stu 2008 21:37 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
naty je napisao/la:
Evo ovako Kike kod nepreciznih granica veličinu razreda tj i ces dobit ovako ( rijesavat cu po ovom tvom primjeru )

23-25
26-29
30-35
36-40

Evo ovako....veličinu razreda kod neodredjenih granica tj i izracunavas tako da redom zbrojis koliko clanova je u tom skupu. Dakle idemo
23, 24, 25 i=3
26,27,28,29 i=4
30,31,32,33,34,35 i=6
36,37,38,39,40 i=5

Donja granica je 1 br, a gornja zadnji broj. Znaci u prijevodu veličina razreda kod odredjenih granica racuna se na nacin da oduzimamo gornju od donje granice-recimo da imamo niz od
0-5
5-10
10-20
20-35

i=Gg-Dg=5-0=5
i=Gg-Dg=10-5=5
i=Gg-Dg=20-10=10
i=Gg-Dg=35-20=15

Sredinu razreda tj xi dobivaš tako da zbroj gornje i donje granice podijeliš s 2. Dakle u oba slucaja bit ce Dg+Gg : 2 ili na nasim primjerima (sve jedno da li je rijec o grupiranim ili negrupiranim podacima isti je princip samo moras pazit kod i za grupirane i negrupirane skupove)! Rijesit cemo ovaj tvoj primjer...

xi=23+25:2=24
xi=26+29:2=25.5
xi=30+35:2=32.5
xi=36+40:2=38



Ajme meni komplikacija, mogu i ja malo uskočit?


Radi se o kontinuiranom (0-2, 2-4, 4-6...) i diskontinuiranom nizu. (0-2, 3-5, 6-8...)
Kod oba se broje VELIČINA NIZA OBILJEŽJA, kako ćeš to napravit svejedno je preporučujem:
Kontinuirani: 2-0=2, i=2 (obično oduzimanje gornje granice razreda od donje)
Diskontinuirani: 2-0+1=3 ili 0, 1, 2 =3

I nemoj slučajno na usmenom ispitu govorit o preciznim i nepreciznim granicama...

Objašnjenje sredine je savršeno točno ali nije svejedno o kojim je skupovima riječ jer negrupirani skupovi uopće nemaju obilježje prema kojem se grupiraju.
Pretpostavljam da si htjela da obrati pozornost je li to kontinuirani ili diskontinuirani niz, ili kako si upotrijebila izraz niz sa određenim i neodređenim granicama.

p.s. ako vam se više sviđa tako onda bi točno bilo reći da su to nizovi sa nepreciznim a ne neodređenim granicama jer su granice savršeno određene


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 25 stu 2008 21:42 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
imam pitanje... tj. pitanja :cerek:

1. kada nemam precizne granice razreda
npr.
23-25
26-29
30-35
36-40
.....
a) kolika je veličina razreda?
i=gornja granica - donja granica
ovo je za kada su granice precizne
kada nisu jel i=gornja granica - donja granica+1?

b) kako računam sredinu razreda
jel isto npr. (23+25) :2 ili?
Da ali pazi kad računaš srednje vrijednosti (a pretpostavljam da ti za to treba uvrštavaš onaj i (onu veličinu razreda) na koju ti se odnosi zadatak. Za računanje moda uzet ćeš veličinu MODALNOG razreda

2. kod linearnog trenda
npr.
'61 y=100
'65 y=120
'71 y=130
'00 y=90

dakle godine su na preskoke
je li mi onda ako se ishodište stavlja npr. na početak
'61 x=0
'65 x=4
'71 x=10
'00 x=39

ili je

'61 x=0
'65 x=1
'71 x=2
'00 x=3

zbunjoza. :whyowhy
jesi ti siguran da se radi o linearnom trendu i da si nam točno prepisao zadatak? jer ja sam ih rješila na stotine i još nisam naletila na ovakav. Daj postaj cili zadatak pa da vidim...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 stu 2008 12:10 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 srp 2008 23:27
Postovi: 203
Znaci izaberes podatke za zene i muskarce u '80,'90,'00,'05,'06, a posto je ishodiste u sredini onda ce ti bit -2,-1,0,1,2


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 stu 2008 22:22 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
kike je napisao/la:
onaj zadatak sam izmislila jer mi godine nisu važne kao ni iznos y , važno je samo to da su godine na preskoke... ali evo zadatak koji mi je bio u testu na dekanskom

godine----- vrhovni suci
---------------ukupno---žene %---muškarci %
'61-----------30---------/------------100
'70-----------40---------7,5---------92,5
'80-----------27---------11,1-------88,9
'90-----------39---------23,1-------76,9
'00-----------33---------48,5-------51,5
'05-----------42---------50----------50
'06-----------42---------45,2-------54,8

odredi jednadžbu linearnog trenda s ishodištem u sredini za žene i muškarce u periodu od 1980 do 2006
odredi broj muškaraca i žena za 2020 godinu

časna pionirska ovako ide zadatak. prepisivala sam ga jer ga nisam znala rješit.
radi vražjeg Xa!

ispričavam se na "krivim izrazima". ponavljam samo ono što mi je rekla odavno jedna apsolventica ekonomije, tako da... blame it on her! :cerek:

rješila sam ovaj zadatak ali ne znam kako da ga stavim pomagajte ako ga hoćete.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 stu 2008 22:26 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
Evo...


Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 26 stu 2008 22:58 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
Unika je napisao/la:
Molim nekoga da mi odgovori na sljedeća pitanja iz metodologije:

1) Znanost, znanstvene i tehnološke informacije
2) Promjene koje je unijela informacijska i komunikacijska tehnologija
3) Elektronička pošta, www (internet)
4) Korištenje računala pri pisanju rada

dopunsko pitanje:
5) pisanje i izrada znanstvenih i stručnih radova (važnost pisanja)



Slavko Šimundić: OSNOVE METODOLOGIJE I IZRADA ZNANSTVENOG I STRUČNOG RADA, 2002.

1) Znanost, znanstvene i tehnološke informacije (str. 138.)
..............Znanost je sustavno znanje iz nekog područja. Informacija je sadržaj ili poruka pismene ili usmene komunikacije. Znanstvene informacije su rezulatat istraživačkih djelatnosti. Mogu biti temeljne ili primijenjene. Tehnologija je znanstveno, istraživačko ili upravljačko znanje potrebno za proizvodnju dobara ili usluga. Tehnološke informacije su informacije koje se odnose na tehnologiju.

2) Promjene koje je unijela informacijska i komunikacijska tehnologija (str. 139.)
...............Revolucija koju je izazvala informacijska i komunikacijska tehnologija može se usporedit sa revolucijom koju je izazvao razvoj pisma, ali ukupno se te promjene još ne mogu sagledati. Cijela zemlja je u istodobnoj komunikaciji, osiguravaju se svima minimum prehrane i socijalne skrbi ali u isto vrijeme i najgori uvjeti smrti i razaranja. Najveći događaj je masovno umrežavanje, tj.Internet. Razvoj tehnologije treće generacije i ručna računala pomiču granice još i više. Razvoj mikročipa i suvremenog računala omogućio je internetu brzi razvoj putem protokola TCP/IP.

3) Elektronička pošta, www (internet) (str.141.)
..............Elektronička pošta omogućuje slanje poruka i podataka s jednog računala na drugo. Olakšava komunikaciju i omogućava rad na udaljenost. Elektronička adresa sastoji se od dva dijela <korisnik@adresaservera>. WorldWideWeb je sinoniim za Internet je nezaobilazan fenomen znanosti, kulture i ekonomije. Omogućuje korisniku korištenje informacija, članaka, časopisa, elektroničkih knjiga i sl. Hrvatska je 1992 utemeljila Carnet kao akademsku mrežu.

4) Korištenje računala pri pisanju rada (str.161.)
..............Najširu primjenu računala osiguravaju programi za obradu teksta koji omogućuje ne samo unos teksta nego i naknadne izmjene, dopune, dodavanje slika i sl. Pruža višestruke mogućnosti pri oblikovanju samih dokumenata kao i njihovih sadržaja. (provjeru pravopisa, uređivanje slika i tablica)

5) pisanje i izrada znanstvenih i stručnih radova (važnost pisanja) (str.135.)
..............Pisanjem izražavamo ne samo poznavanje teme o kojoj pišemo već i vladanje jezikom i sposobnost oblikovanja misli u smislenu cjelinu postižući relevantnost i suvislost. Sadržaj pisanja su znanstvene i stručne teme spoznaje do kojih je netko došao svojim radom. Svrha pisanja može biti različita, od postizanja akedemskih zvanja, obrade nekog zanimljivog područja i sl.


na brzinu je i dosta šturo nisma imala više vremena a iskreno ni volje... :tired


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 29 stu 2008 21:47 
Offline
Forumaš
Avatar

Pridružen/a: 12 ruj 2008 13:39
Postovi: 473
Lokacija: Zagreb
Pozdrav! Molila bih dobre duše koje imaju znanja i volje da mi pomognu odgovoriti na 3 pitanja iz metodologije (tražila u knjizi i nigdje ne mogu naći odgovore na pitanja...help):
1. znanstveno informiranje
2. klasifikacija znanstvenih dokumenata
3. osnovni informatički kriterij
..btw u skripti imaju dva štura odgovora (tipa po dvije rečenice) na 1. i 2. pitanje...ali mi to uopće nije jasno...a odgovor na 3. pitanje ne mogu nigdje naći...
Hvala vam unaprijed!! :oops:


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 30 stu 2008 11:24 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
@ jade :
ja ti imam kao odgovore sljedece:
ZNANSTVENO INFORMIRANJE: izuzetno bitno podrucje znanosti koje se bavi informiranjem o najnovijim izumima, tezama, dokazima. u danasnje vrijeme znanost nije privilegija manjine nego putem informiranja postaje mocni medij. dolazi do eksplozije informacija sve vecim razvojem tehnologije sto nam donosi sve vecu kolicinu znanja i raznih publikacija.
znanstvena informacija je odg na eksploziju informacija; posebna vrsta djelatnosti koja od strane znanosti daje informacije, a one su rezultat istrazivackih djelatnosti.
svjetska konferencija "science for the twenty- first century: a new commitment" pozvala je znantvenike na odgovorni rad i prestanak zlouporabe znanosti, i to pod 4 proglasa : znanost za spoznaje, za mir, za razvoj, za drustvo.
IT - informacijska tehnologija, kod nas je CARNET ; internet i web stranice nam pruzaju mogucnost objavljivanja radova, publikacija, da ih vide svi korisnici

KLASIFIKACIJA ZNANSTVENIH RADOVA: znanstveni rad je rad koji se temelji na provedenim znan. istrazivanjima i dio si znanstvenoistrazivacke djelatnosti koja je definirana u Zakonu o znanstvenoistr. djelatnostima.
izvorni znanstveni rad - novi rezultati istrazivanja, opisan je tako da drugi istazivac moze ponoviti to istazivanje, te je bitna publikacija u kojoj se objavljuje - poznata publikacija.
prethodno priopcenje-preliminarna biljeska- nove informacije ali bez pojedinosti kao kod izvornog rada
pregledni rad- pisan o nekom posebnom pitanju - na nacin da su informacije prikupljene , obradjene i raspravljene : opsezno obradjeno pitanje- korisne za studente
monografija- iscrpna, temeljito dokumentirana rasprava , njome autor temeljito pokriva neko podrucje, npr krace knjige ili clanka: pisu ih znanstvenici za znanstvenike ili profesionalne kolege, jedan autor ili skupina autora
projekt ili studija- znanstveno djelo na kojem radi obicno vise istrazivaca pod vodstvom glavnog istrazivaca, a rezultat bi trebao biti jasan doprinos teoriji ili praksi.
strucni radovi- unaprijedjuju praksu; clanci , udžbenici
strucni clanci- sadrze rezultate strucnih istazivanja, objavljeni u strucnom casopisu
strucni prikaz- rewiev- opis strucnih informacija sa kritickim osvrtom
izvjesce- report- opis tijeka bekog istrazivanja ili projekta (godisnje, mjesecno)
knjiga i udžbenik- najcesci primjer strucne knjige, pismena (valjda pisana?!), iznad 49 strana, uvezana
sto se tice OSNOVNOG INF. KRITERIJA, pise da se uzima kombinacija prethodna 2 odgovora (plus preciznost, relevantnost napisanog, dobra obrada teme, mogucnost publikacije na netu - MAKAR JE OVO sto sam ti napisla u zagradi stavljeno pod upitnike ali meni je logicno ako se trazi kriterij ta clanke, monografije itd nabrojano gore)

nadam se da sam pomogla i da je ovo gore tocno, ako nije neka slobodno netko ispravi, ali to je ono sta ja imam kao odgovore, pozz :)

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 12:54 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
Unika je napisao/la:
Imam dva pitanja iz informatike na koja molim odgovor:

1) Funkcije simulacije?
2) Načelo interdiscipliniranosti?

I 2 iz metodologije:

1) Vrste obrade podataka?
2) Daljinska i serijska obrada podataka?

Hvala!



Funkcija simulacije je da u simuliranim i strogo kontroliranim uvjetima provjerimo određene postavke i potvrdimo ili ne potvrdimo tezu koju smo postavili.

Načelo interdisciplinarnosti je načelo koje sve više dolazi do izražaja u mnogim područjima znanosti, gdje je bitno da za potrebe određenih istraživanja se uvažavaju mišljenje i spoznaje iz različitih znanosti i različitih područja.

Vrste obrade podataka su ti ručna, mehanička, daljinska, informatička, serijska...

Daljinska obrada podataka je na daljinu, s udaljenog izvora dolaze informacije koje se obrađuju na jednom mjestu. Serijska obrada je obrada podataka u serijama, u nizovima.

sorry ovo je na brzinu iz glave, što sam se sjetila s ispita, nisam stigla detaljno pogledat, ako neko bolje zna neka nadopuni.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 13:37 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 19 ruj 2008 10:30
Postovi: 98
Unika je napisao/la:
Imam dva pitanja iz informatike na koja molim odgovor:

1) Funkcije simulacije?
2) Načelo interdiscipliniranosti?

I 2 iz metodologije:

1) Vrste obrade podataka?
2) Daljinska i serijska obrada podataka?

Hvala!



serijska obrada podatakamultiprogramska obrada (multiprogramiranje obrada s podjelom vremena, obrada metodomneposrednog pristupa) daljinska obrada podataka,distribuirana obrada podataka.

Daljinska obrada u njoj se podaci prenose različitim kodovima, mnogaračunala rede u 8-bitnom ebcdi kodu a za prijenos podataka uzimaju se i druge vrste kodova 5-bitni, 6-bitni.....

Vrste obrade podataka ručna mehanička obrada podataka pomoću kartičnih uređaja i elektronička obrada

Načelo interdiscipliniranosti je načelo sustavnog pristupa informacijskom sistemu


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 14:11 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
Marischa je napisao/la:
shhh je napisao/la:
uh, a meni su napricali da se metodologija treba bas znat , gotovo od rijeci do rijeci...znam da uvijek ima prica pa mi je lakse cut da ipak nisu tako strogi... :mrgreen:
ali ja imam drugo pitanje - zadatak iz zbirke, br 4.10., ako je itko rijesio - razumijem kako su oni sve postavili za rezultat ali ja sam prije gledanja u rjesenje napravila grupaciju da su granice 0-5, 5-10, 10-15, 15-20, 20-25...s ovim nacinom isti rezultat dobijem (osim sta je meni kvartilni razred od 5-10)...da li postoji pravilo za te granice ako se u zadatku nista konkretno nije reklo,osim da se treba grupirat (ili sam to propustila) ? :wtf


nemam zbirko pri ruci ali ako ti nije zadan kriterij gruipiranja onda je tebi na volju da grupiraš kako hoćeš, iako moja topla preporuka je da grupiraš tako da su ti svi razredi iste veličine i da koristiš diskontinuirani niz jer ćeš sebi tako jakooooo olakšat život.

jel treba detaljnije objašnjavat ili kužiš?



hm, kuzim za velicinu razreda, a ovdje mi je ionako zadan "i" (i je 5) tako da mi je to opcenito jasno. samo ne kuzim zasto mi je puno lakse sa diskontinuiranim nizom? da li zbog granica, kako se ne bi "preklapale", da se tako izrazim?
onda bi to preinaceno bilo ( prvi razred mora pocet od nule, a "i" je 5) : 0-4, 5-9, 10-14, 15-19 ....itd jesam to dobro rekla?
i oni su tako rijesili ,samo sto sam ja prije gledanja u rezultat rijesila sa kontinuiranim nizom ...

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 16:41 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
Evo, imam par pitanja u vezi statistike, pa ako se nađe koja dobra duša... :mig:

Prvo, par "tehničkih" pitanja: Dakle, test traje sat i pol i oni nam daju formule na početku. Digitron, naravno, isto možemo imati sa sobom. Eh, sad, što je sa riješenim zadacima? Da li i njih možemo nositi ili je to zabranjeno? Koliko je dovoljno za dva? mislim, koliko je potrebno riješti cijelih zadataka da bi se prošao test?( Pretpostavljam da se ne može riješiti svih pet do pola i očekivati prolaz).

Eh, da, kako izgleda test? Tj, da li dobijemo npr. već gotovu tablicu u koju ispisujemo podatke ili sve sami crtamo na naš papir?

Dalje; kako sam ja učio: uzeo sam one riješene zadatke iz kopiraone, našao gradivo u knjizi (Statistika, Informator, 1998. Po tom udžbeniku se učilo u Zagrebu.), naučio teoriju, te naučio riješavati zadatke iz te "skripte". Eh, sad; u knjizi postoji još hrpa stvari koja je vezana na ove zadatke iz skriptarnice, ali oni se ne pojavljuju u njoj( geometrijska sredina - za koju je potrebno logaritmirati podatke, a to na ovom svom vulgaris digitronu ne mogu - parabolički trend, kombinatorika, eksponencijalni trend, idr.) To, pretpostavljam, ne treba učiti, ili nije tako?

I jedna molba ,ako se nekome da, puno bi mi pomogao :wink:

Iz ovih skripti ne mogu shvatiti hi - kvadrat test. Što je to signifikantnost, zašto 1%, 95%, itd...Je li netko to može objasniti tako da i jedan purger to skuži? :grin:
Eh, sad se sjetih: kako znamo kada se upotrebljava aritmetička, a kada harmonijska sredina?

Eto, to je sve. Puno hvala unapred, vjerujte mi, ovo mi puno pomaže. Iz Zagreba sam, moram putovati, uskladiti to sve sa poslom, a i košta to sve, pa bih htio ovaj ispit riješiti iz prve. :cheers


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 18:16 
Offline
Forumaš

Pridružen/a: 03 lis 2008 09:54
Postovi: 358
asistentica je stavila prezentacije sa predavanja na net, na stranicu od faksa ( www.pravst.hr ), pod link nastavni materijali, imaju zasad dva dokumenta, a ona će redovito dodavat nove materijale. e da stavila je šifru za otvaranje tako da možemo samo mi studenti prava doć do dokumenata.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 21:56 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 19 ruj 2008 10:30
Postovi: 98
Unika je napisao/la:
povratnica na fax je napisao/la:
ja sam se nadovezala na Marischu tj nadopunila sam

Što se tiče vrsta obrada podataka, odgovori vam se razlikuju pa mi barem to točno napišite. Ove tvoje odgovore sam i sama našla u staroj skripti, ali me bune daljinska i serijska obrada jer toga tamo nema pa sam pretpostavila da je riječ o drugačijim odgovorima. Evo da bude na jednom mjestu. Marischa je napisala da je podjela: 1) ručna, 2) mehanička, 3) daljinska, 4) informatička i 5) serijska, a ti si napisala još onu putem 6) kartičnih uređaja i 7) elektroničku obradu. Ja sam u skripti našla marischine prve dvije + ove tvoje dvije, a serijsku, daljinsku i informatičku nemam nigdje. Znači ima ih sveukupno 7?


) Vrste obrade podataka?
2) Daljinska i serijska obrada podataka

da ima ih 7, pa i jedno od pitanja je daljinska i serijska obrada podataka


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 03 pro 2008 23:43 
Offline
Forumaš

Pridružen/a: 03 lis 2008 09:54
Postovi: 358
evo pošto je veliki interes šifra je Statistika0809, ona je to stavila kao da joj ne mogu materijale skidat studenti drugih fakulteta, ekonomije isl., to su aktualna predavanja, znači za bolonjce, ali ne vidim zašto ne bi koristila i ostalim studentima, to je ipak statistika, nema se baš puno tog mijenjat.
Kad budu rezultati ispita, stavljat će ih na net isto i zaštitit šifrom tako da ih ne može bilo ko gledat.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 09:41 
Offline
Početnik

Pridružen/a: 21 ruj 2008 09:37
Postovi: 11
Kolegice i kolege imam nekih problema, čeka me metodologija ali skripte koje sam kupio kod lika prek ceste fale u par pitanja.Ako bi netko bio dobar da natipka tih par pitanja bio bih zahvalan:
27.pit.-Znanstveno otkriće i dokaz
40.pit.-Osnovni informatički kriteriji (članci,monografije,patenti,projekti,referati,info. kartice)
41.pit.-Osnovni sadržajni kriteriji radova (znanstveni,prethodni,pregledni,stručni radovi)
te 46-56 vidim da nema u skripti a ima u pitanjima. (46.pohrana informacija, 47.pohrana i pronalaženje uz pomoć računala, 48.pisanje i izrada znanstvenih i stručnih radova,49.znanost,znanstvene i tehnološke informacije,50.promjene koje je unijela informacijska i komunikacijska tehnologija,51.elektronička pošta,www,52.podjela pisanih radova,53.znanstveni radovi,54.stručni radovi,55.akademski radovi,56.korištenje računala pri pisanju rada.
ILI BAREM GDJE DA NAĐEM OVE ODGOVORE?

Hvala. :please:


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 12:19 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
shhh je napisao/la:
@ sunce, molim te mozes li i meni poslat sifru, ja sam skinula te materijale ali nisam znala kako do sifre...hvala unaprijed
@madjo, meni je receno da je vazeca knjiga iliti udžbenik " statistika u informacijskom drustvu (za nematematicare) ", zagreb, 2008, makar je na stranici fakulteta knjiga iz 2007, sad koliko je razlicito ne znam...plus zbirka zadataka ti treba...
sto se testa tice meni je asistentica u pon rekla ovo: test traje sat i 40min, mozes donijeti svoje formule ali bez zadataka na njima, a i oni dijele formule, ne znam da li sam crtas tablice, cijeli test ima 100 bodova, jedino meni nije jasno ima li 5 ili 4 zadatka, ali sve u svemu cjeline koje ulaze u to su srednje vrijednosti i mjere disperzije, linearna regresija, , hi kvadrat i kombinacija trenda i indexa (bazni i verizni)...zadatke ne mozes imat na testu, a nosit ih mozes gdje hoces :)
i za kraj, ne znam kako bi ti ovako objasnila signifikantnost, a za aritmeticku sredinu - aritmeticka sredina je prosjecna vrijednost nekog obiljezja, i barem koliko sam ja zadataka do sada rijesila, uvijek kaze da se aritmeticka sredina trazi ili je vidljivo jer je zadan "x" sa crtom iznad (ako imas neki primjer gdje nije vidljivo da je aritmeticka sredina napisi pa da vidimo). a harmonijska sredina , hm ,pa ovako najjednostavnije receno, kada ti je u zadacima receno: npr izracunajte broj studenata po profesoru, po... znaci po rijeci "PO" necemu, bar mi samo to pada na pamet sad. mislim ako si naucio nekako tu teoriju i prosao odreden broj zadataka, ne bi trebao biti problem skuzit aritm. sredinu..uvijek se zapne, znam ali opet...ako netko ima jos iskustva s prepoznavanjem neka podijeli :thumbsup



Hvala puno! :cheers
Ma znam ja izračunati aritmetičku i harmonijsku sredinu, to je full jednostavno, nego nisam bio skužio kada se upotrebljava jedna, a kada druga, a u knjizi iz koje sam učio to, to jednostavno - ne piše Al, dobro si rekao postoji ta riječ PO, tada je valjda Harmonijska.

@narode, ako netko zna hi-kvadrat, pomagajte. Hvala unapred

Eh, da, i kako se točno zove zbirka, da je kupim tu u Zagrebu? :thumbsup

sunce je napisao/la:
evo pošto je veliki interes šifra je Statistika0809, ona je to stavila kao da joj ne mogu materijale skidat studenti drugih fakulteta, ekonomije isl., to su aktualna predavanja, znači za bolonjce, ali ne vidim zašto ne bi koristila i ostalim studentima, to je ipak statistika, nema se baš puno tog mijenjat.
Kad budu rezultati ispita, stavljat će ih na net isto i zaštitit šifrom tako da ih ne može bilo ko gledat.


Čekaj, odkud se ovo skida?


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 13:03 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
shhh je napisao/la:
uh, a meni su napricali da se metodologija treba bas znat , gotovo od rijeci do rijeci...znam da uvijek ima prica pa mi je lakse cut da ipak nisu tako strogi... :mrgreen:
ali ja imam drugo pitanje - zadatak iz zbirke, br 4.10., ako je itko rijesio - razumijem kako su oni sve postavili za rezultat ali ja sam prije gledanja u rjesenje napravila grupaciju da su granice 0-5, 5-10, 10-15, 15-20, 20-25...s ovim nacinom isti rezultat dobijem (osim sta je meni kvartilni razred od 5-10)...da li postoji pravilo za te granice ako se u zadatku nista konkretno nije reklo,osim da se treba grupirat (ili sam to propustila) ? :wtf


Ne znam kako ide točno zadatak ali ako imaš niz
5, 9, 10, 11, 13

u kontinuiranim razredima (0-5, 5-10, 10-15) imaš problem što npr. broj 5 moraš brojat i u prvom i u drugom razredu, broj 10 moraš brojat i u drugom i u trećem itd.

0-5........1
5-10......3
10-15.....3
ispada da ti je suma fi 7 a ti imaš samo 5 članova niza. shvaćaš?

zato ti preporučam da se uvik koristiš diskontinuiranim razredima

0-4......0
5-9......2
10-14...3
onda ti suma fi (5) odgovara broju članova niza (5)

a i neke formule moraš prilagodit ako ćeš koristiti kontinuirani niz, tako da olakšaj si život i koristi diskontinuirani, iako ti nije krivo ni sa kontinuiranim


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 13:24 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
shhh je napisao/la:
@ sunce, molim te mozes li i meni poslat sifru, ja sam skinula te materijale ali nisam znala kako do sifre...hvala unaprijed
@madjo, meni je receno da je vazeca knjiga iliti udžbenik " statistika u informacijskom drustvu (za nematematicare) ", zagreb, 2008, makar je na stranici fakulteta knjiga iz 2007, sad koliko je razlicito ne znam...plus zbirka zadataka ti treba...
sto se testa tice meni je asistentica u pon rekla ovo: test traje sat i 40min, mozes donijeti svoje formule ali bez zadataka na njima, a i oni dijele formule, ne znam da li sam crtas tablice, cijeli test ima 100 bodova, jedino meni nije jasno ima li 5 ili 4 zadatka, ali sve u svemu cjeline koje ulaze u to su srednje vrijednosti i mjere disperzije, linearna regresija, , hi kvadrat i kombinacija trenda i indexa (bazni i verizni)...
ima 4 zadataka, i kombinacija su poglavlja: srednje vrijednosti (aritmetika, aritmetička preko odstupanja, harmonijska, mod, medijan, kvartili), mjere disperzije (interkvartil, raspon varijacije, varijanca, standardna devijacija, koeficjent varijacije, koeficjent kvartilne devijacije), trend (samo linearni), korelacija i regresija, indeksi (najčešće individualni ali znaju bit i skupni) i hi-kvadrat test)zadatke ne mozes imat na testu, a nosit ih mozes gdje hoces :)
i za kraj, ne znam kako bi ti ovako objasnila signifikantnost, a za aritmeticku sredinu - aritmeticka sredina je prosjecna vrijednost nekog obiljezja, i barem koliko sam ja zadataka do sada rijesila, uvijek kaze da se aritmeticka sredina trazi ili je vidljivo jer je zadan "x" sa crtom iznad (ako imas neki primjer gdje nije vidljivo da je aritmeticka sredina napisi pa da vidimo). a harmonijska sredina , hm ,pa ovako najjednostavnije receno, kada ti je u zadacima receno: npr izracunajte broj studenata po profesoru, po... znaci po rijeci "PO" necemu, bar mi samo to pada na pamet sad. mislim ako si naucio nekako tu teoriju i prosao odreden broj zadataka, ne bi trebao biti problem skuzit aritm. sredinu..uvijek se zapne, znam ali opet...ako netko ima jos iskustva s prepoznavanjem neka podijeli :thumbsup

aritmetička i harmonijska - pogledaj post prije


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 13:28 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
Unika je napisao/la:
Okej, a koja je razlika između informatičke i elektronske obrade podataka? Nigdje nisam vidjela da se spominje informatička, a to mi zvuči kao jedno te isto.


da to je jedno te isto ali možeš upotrijebit oba izraza, možda je ipak sigurnije elektronska


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 04 pro 2008 13:58 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
Marischa je napisao/la:
mladjo je napisao/la:
Evo, imam par pitanja u vezi statistike, pa ako se nađe koja dobra duša... :mig:

Prvo, par "tehničkih" pitanja: Dakle, test traje sat i pol i oni nam daju formule na početku. Digitron, naravno, isto možemo imati sa sobom. Eh, sad, što je sa riješenim zadacima? Da li i njih možemo nositi ili je to zabranjeno? naravno da je :damnfunny :damnfunny :damnfunny ajme šta si me nasmijao Koliko je dovoljno za dva? mislim, koliko je potrebno riješti cijelih zadataka da bi se prošao test?( Pretpostavljam da se ne može riješiti svih pet do pola i očekivati prolaz). može se riješiti svih pet do pola jer ocjenjuju stvarno sve šta napišeš. samo nemoj se pretjerano pouzdavat u to.

Eh, da, kako izgleda test? Tj, da li dobijemo npr. već gotovu tablicu u koju ispisujemo podatke ili sve sami crtamo na naš papir? postavljen ti je zadatak i imaš pola lista za rješavanje, možeš dodat svoj papir ako ti bude falilo mjesta.

Dalje; kako sam ja učio: uzeo sam one riješene zadatke iz kopiraone, našao gradivo u knjizi (Statistika, Informator, 1998. Po tom udžbeniku se učilo u Zagrebu.), naučio teoriju, te naučio riješavati zadatke iz te "skripte". Eh, sad; u knjizi postoji još hrpa stvari koja je vezana na ove zadatke iz skriptarnice, ali oni se ne pojavljuju u njoj (geometrijska sredina - za koju je potrebno logaritmirati podatke, a to na ovom svom vulgaris digitronu ne mogu - parabolički trend, kombinatorika, eksponencijalni trend, idr.) To, pretpostavljam, ne treba učiti, ili nije tako? nabavi bolji digitron za logaritmiranje jer to zna uletit, ali neće ti bit parabolički ni eksponencijalni trend ni kombinatorika, bar je tako bilo do 6miseca prošle godine, ako netko ima novije informacije neka se javi. za usmeni tribaš znat sve.

I jedna molba ,ako se nekome da, puno bi mi pomogao :wink:

Iz ovih skripti ne mogu shvatiti hi - kvadrat test. Što je to signifikantnost, zašto 1%, 95%, itd...Je li netko to može objasniti tako da i jedan purger to skuži? :grin:
nemoj se obazirat na postotak, za puni broj bodova traži se samo da izračunaš u tablici.
Eh, sad se sjetih: kako znamo kada se upotrebljava aritmetička, a kada harmonijska sredina?
obe za računanje prosjeka, ali harmonijsku koristiš kad ti je jedna od zadanih vrijednosti (xi ili fi) određen kao prosječna vrijednost. Nemoj zaboravit naučit aritmetičku preko odstupanja (ono sa X0)

Eto, to je sve. Puno hvala unapred, vjerujte mi, ovo mi puno pomaže. Iz Zagreba sam, moram putovati, uskladiti to sve sa poslom, a i košta to sve, pa bih htio ovaj ispit riješiti iz prve. :cheers



Hvala Marushka!
Znam da je ovo sa zadacima smiješno, ali netko je nešto pričao o tome da se može imati i primjere na testu. Nisam baš vjerovao u to, al rekoh da pitam :cheers


P.S. Još jedno pitanje; upravo provjerih - ovu zbirku zadataka iz Statistike ne može se nabaviti ni u jednoj knjižnici u Zagrebu. Jel netko zna možda je li se može kupiti kopirana ili original, ako baš nema ništa drugo :grin: ?


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 05 pro 2008 13:43 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
ej ljudi, ima li netko tko vjezba po zadacima iz zbirke ali onima koji imaju rjesenja? i da je rijesio zadatak 5.10. i kuzi kako su oni dobili tablicu (ja sam probala logaritmirat na sve jedan nacin ali ocito sam malo ogranicena za logaritme) . ostale zadatke tog tipa razumijem ali ovo ne ide....pa ako ima tko za pomoc, hvala :wink: :s

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 05 pro 2008 15:26 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
mladjo je napisao/la:
Jedno pitanje iz Hi-kvadrat testa. Skužio sam tablicu i bez problema dobio rezultate, međutim, jedno me muči: u jednom zadatku iz skripte koja je nabavljena u kopiraonici pored faksa, piše slijedeće:"Uz signifikantnost od 1% odredite postoji li povezanost između prosječnih plaća i radnog staža, ako je vrijednost stupnjeva slobode k¸jednako 3.

Eh sad, što znači ova "vrijednost stupnjeva slobode"?
Ili da se pravim kao da toga nema :grin: ?

Hvala


Pravi se da ga nema.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 05 pro 2008 15:36 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
Nekliko ljudi je pitalo za onaj zadatak sa nejednakim godinama kako odredit x?

Pa uvik je isti princip.
ako je ishodište u početku razdoblja, prva godina x=0, druga godina x=1 itd...

ako je ishodište u sredini razdoblja odrediš prvu i zadnju, negdje sastrane odrediš koja je godina točno na pola između te dvije i u nju staviš x=0, unatrag ideš -1, -2, a prema (sadašnjosti) 1, 2, 3, 4...
i onda samo pogledaš koje od tih vrijednosti imaš u tablici i upišeš ih.

na zadatku, traži se trend s ishodištem za razdoblje 1980 do 2006. To je 27 godina (ubraja se i '80. i '06.)
ako onu srednju rezerviram za nulu onda imam 13 negativnih i 13 pozitivnih vrijednosti x.

pa je:
god......x
1980 = -13
1981 = -12
1982 = -11
1983 = -10
1984 = -9
1985 = -8
1986 = -7
1987 = -6
1988 = -5
1989 = -4
1990 = -3
1991 = -2
1992 = -1
1993 = 0
1994 = 1
1995 = 2
1996 = 3
1997 = 4
1998 = 5
1999 = 6
2000 = 7
2001 = 8
2002 = 9
2003 = 10
2004 = 11
2005 = 12
2006 = 13

I samo uzmete vrijednosti koje vam trebaju.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 06 pro 2008 18:45 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
ljudi molim za pomoc ako itko rjesava zadatke iz zbirke!
ne mogu shvatit dio zadatka 6.26. niti mi je to ovako logicno niti po formulama a na konzultacije ne mogu jer nisam iz splita i sumnjam da bi mi asistentica objasnjavala postupak preko telefona.
pa ako netko to shvaca da objasni u kratko zasto oni za izracunavanje "vrijednosti proizvodnje po godinama u tekucim cijenama" (sto je prema meni iz 1987) mnoze vrijednost proizvodnje 1985 sa indeksom '85...zbilja ne razumijem.... :(

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 08 pro 2008 22:11 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
qui tacet je napisao/la:
ljudi pardon:
koji su zadatci u zbirci važni
ugl. molin vas ako ima ko koi pametni savjet vezan za ograničavanje na šta manje tipova zadataka jer mi statistika stvara zbrku a pravo san upisa da ne gledan brojeve
:cheers
:bow


Probaj 31. - 38. zadatak sa kraja knjige. To su ti oni nerješeni.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 09 pro 2008 19:58 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
@ MARISCHA - ma nece mi primit dokument iz worda, ne znam zasto...da ti pokusam pojasnit, znaci zadana mi je tablica sa tri stupca, u prvom su godine, u drugom indeksi cijena 1987. i u trecem vriednost proizvodnje...evo da pokusam ljepse napisat , koliko cu moci, nanovo tu tablicu:

GODINE ----- INDEKSI CIJENA '87 ---- VRIJEDNOST PROIZVODNJE
1985. ------------ 50 ------------------------- 400
1986. ------------ 75 ------------------------- 440
1987. ------------ 100 ------------------------ 420
1988. ------------ 140 ------------------------ 430
1989. ------------ 210 ------------------------ 410

Jel bolje sada?

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 09 pro 2008 20:52 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
postoje neke kontradikcije u ovim riješenim zadacima, pa samo da provjerim...
Dva slična zadatka su riješena na različite načine.

Dakle, u prvom dijelu zadatka treba odrediti xi.

Vrijednosti su: / xi

0 - 12 / 6

13 - 18 / 15.5

19 - 24 / 21.5

25 - 50 / 37.5

Eh, sad, prvi xi je 6. Postoji 12 jedinica, podijeli se sa dva i pribroji nuli.
Ali sad, druge vrijednosti nisu dobre; mislim broje se i brojka 13 i broj 18, pa ispadne da
interval ima 6 jedinica. podijeljeno sa dva =3, 13 + 3 =16, a ne 15.5. Gore se očito dijelilo 5 sa 2, a ne šest, ali to znači da nije dobro izbrojan broj vrijednosti, odnosno, da se računalo po pravim, a ne nominalnim granicama. Slijedom toga, zar ne bi tablica trebala izgledati ovako:

0 - 12 / 6

13 - 18 / 16

19 - 24 / 22

25 - 50 / 38

Hvala puno unapred. Gubim poslije posla sve slobodno vrijeme na ovaj predmet, pa ne bih htio da me ovakva glupost zezne :whyowhy: :thumbsup :cheers


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 09 pro 2008 21:59 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
Evo ga, s obzirom da imam staru knjigu i pitanja iz kopiraone, recite mi da li sam obuhvatio sve što treba:
aritmetička i harmonijska sredina
medijan i kvartili
geometrijska sredina
interkvartil
sredenje odstupanje
raspon varijacije
varijanca, standardna devijacija i kvocijent varijacije
postotci
indeksi svih vrsta i veličina
trendovi, linearni trend
korelacija i linearna korelacija
hi-kvadrat test

Je li treba još što? :cheers


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 pro 2008 17:05 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 13 stu 2008 16:59
Postovi: 200
shhh je napisao/la:
@ MARISCHA - ma nece mi primit dokument iz worda, ne znam zasto...da ti pokusam pojasnit, znaci zadana mi je tablica sa tri stupca, u prvom su godine, u drugom indeksi cijena 1987. i u trecem vriednost proizvodnje...evo da pokusam ljepse napisat , koliko cu moci, nanovo tu tablicu:

GODINE ----- INDEKSI CIJENA '87 ---- VRIJEDNOST PROIZVODNJE
1985. ------------ 50 ------------------------- 400
1986. ------------ 75 ------------------------- 440
1987. ------------ 100 ------------------------ 420
1988. ------------ 140 ------------------------ 430
1989. ------------ 210 ------------------------ 410

Jel bolje sada?


ajde molim te, znam da ne pomažem previše ali mi točno napiši tekst zadatka
a)
b) itd...


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 pro 2008 17:39 
Offline
Aktivan

Pridružen/a: 10 lis 2008 14:44
Postovi: 150
Marischa je napisao/la:
mladjo je napisao/la:
Evo ga, s obzirom da imam staru knjigu i pitanja iz kopiraone, recite mi da li sam obuhvatio sve što treba:
aritmetička i harmonijska sredina
medijan i kvartili mod
geometrijska sredina
interkvartil
sredenje odstupanje
raspon varijacije
varijanca, standardna devijacija i (kvocijent) koeficjent varijacije
postotci
indeksi svih vrsta i veličina pretvaranje indeksa
trendovi, linearni trend
korelacija i linearna korelacija
hi-kvadrat test

Je li treba još što? :cheers



Thnx! :bow :celebrate
Ma i to am odradio, samo sam zaboravio napisati :grin:
Nego, ak može netko zadatak - dva iz zbirke samo napisati ovdje, da ga riješim... Tražio sam tu
zbirku posvuda, nema je nijedna knjižnica, kopiraona ili knjižara. Pa ak se nekome da... :thumbsup


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 10 pro 2008 19:39 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
MARISCHA, ma pokusavam ga postat sa tablicom ali ako pisem cijeli zadatak sve brojke mi se spoje a tablicu kao dokument ne mogu stavit, ne znam zasto ali eto, ocito nista od zadatka...ma dobro, valjda nece bas to doci...
ali mozes li mi reci , ako znas, kakve zadatke prakticiraju na ispitima? mislim , gledam te zadnje zadatke iz zbirke koji su rjeseni i nije ih bas lako rijesit a kamoli da jos imaju podzadatke a) b) c) d) e)....oni ispitni primjeri su ok, i to se da rjesavat bez nekakvog dumanja od 20 min nad zadatkom...frka mi je vec a ne znam sta me ceka...
i da, ima li jedna ili je vise grupa?

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 11 pro 2008 13:30 
Offline
Sega mega kul forumaš bez života
Avatar

Pridružen/a: 17 pro 2007 14:19
Postovi: 6000
Lokacija: Under a blood red sky
M. je napisao/la:
pozdrav, moze li netko rec koliko je grupa na pismenom iz statistike? hvala


Većinom budu dvi grupe

_________________
Sometimes I say things that don't really make sense to me either.


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 11 pro 2008 15:00 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 07 lis 2008 15:02
Postovi: 59
Lokacija: šank
a na praktičnom iz inf jel se da sta dogovarat? i ako bude pismeni a ne usmeni koliko bude pitanja jel zna netko?


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 11 pro 2008 16:13 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 20 kol 2008 10:11
Postovi: 214
Za praktični ne znam a prošle godine je na pismenom bilo 10 pitanja iz informatike i 10 iz metodologije!


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
PostPostano: 11 pro 2008 20:34 
Offline
Aktivan
Avatar

Pridružen/a: 26 ruj 2008 12:00
Postovi: 78
moze mi netko molim vas reci da li su formule za statistiku koje oni dijele prije ispita zapravo ove formule iz zbirke sta su odostraga?
jer ja bi imala svoje (sta su mi rekli da mogu) ali ne znam koliko toga smijem obiljezavat po formulama-jer oni su npr. kod skupnih indexa lijepo napisali koji je index za sta da se ne mora iscitavat iz formule i to dosta olaksa posao, pa ne znam smije li to tako biti napisano na formulama za ispit ili ne.... :please:

_________________
Accordingly, a "genius" is often merely a talented person who has done all of his or her homework. (T.Edison)


Vrh
 Profil  
Citiraj (i odgovori)  
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 1466 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Sljedeća

Vremenska zona: UTC [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan